FLASH SALEFLASH SALE
-20%
За 1 година РЕГИСТРАЦИЯ и ПОДНОВЯВАНЕ
промоции не могат да се комбинират
22 Брой оставащи пакети

Най-добрите оферти за акции от 150 държави

Над 100 000 доволни потребители

Предлага по-евтини oферти до 90% от първоначалната цена

Директен контакт с прекупвачи и търговци на едро

B2B и B2C търговия - една буква, много разлики

B2B и B2C търговия - една буква, много разлики

Докато съкращенията B2B и B2C изглеждат много подобно,те описват два различни клона на търговия. B2C е по същество на дребно, а B2B - на едро, както и внос и износ. В B2C търговията страните по търговските споразумения са предприемачът и потребителят, в B2B търговията - компании.

B2B срещу B2C - какви са последиците от това?

Защита на правата на купувача

В търговията B2C се използва поради по-силната позиция на предприемача спрямо потребителя. Следователно, наред с други правото да върне стоката в рамките на 14 дни, без да посочва причина, ако покупката се е извършила извън помещенията на компанията (т.е. главно онлайн). При B2B търговията такива разпоредби не се прилагат - нито една от страните по договора не е потребител. Продавачът може разбира се да приеме връщания, но няма такова задължение - струва си да се помни когато ce прави поръчки. Единственото изключение е ситуацията, при която предприемачът купува стоките с цел, различна от свързана с неговата дейност. С други думи - ако купувате стоки за препродажба, не сте потребител и нямате право на връщане.

Стойност на транзакцията

Средната стойност на поръчката в търговията с B2B е много по-висока, отколкото в B2C. Това има редица последици, но най-важното е сигурността на транзакциите. Много удобни и сигурни методи на плащане, известни от търговията на дребно, не се използват в търговията на едро. Има и други за които можете да прочетете тук Безопасни транзакции.

Методи за финализиране

Търговията на дребно е все по-често e-commerce, т.н. онлайн продажби. Въпреки че традиционните продажби вероятно никога няма да изчезнат, стойността на онлайн търговията нараства всяка година. В B2B, от друга страна, много по-желан метод за финализиране на транзакция е посещение в помещенията на продавача, определяне на условията на място или вземане на стоките директно от склада. Въпреки че формите на комуникация се променят, много купувачи и продавачи все още предпочитат да се срещат лице в лице, отколкото да финализират онлайн.

Транспорт и доставка

Пазарът на B2C е доминиран от модела, при който предприемачът организира транспортирането на стоки до потребителя. Всяка друга ситуация е направо необичайна. При B2B търговията е различно - някои продавачи могат да организират транспорт, други не. Затова също, трябва да прочетете описанията на офертите внимателно и да попитате за този елемент от транзакцията. Може също да ви е полезно да знаете инкотерми - правила за международна търговия, за които можете да прочетете тук Incoterms.

ДДС данък

ДДС се плаща от крайния получател. Ако например купите телевизор за дома си, вие плащате данък ДДС. Ако закупите телевизор за препродажба - ДДС ще бъде платен от вашия клиент. Това е особено важно, когато възнамерявате да купувате в ЕС - като платец на ДДС ще можете да закупувате стоки с нулева ставка, стига продавачът също да е и данъкоплатец ДДС. Можете също да прочетете повече за ДДС тук.

 

Както можете да видите, между B2B и B2C търговията има много разлики - струва си да знаете за тях, за да избегнете недоразумения при финализиране на транзакции с складове на едро, производители и дистрибутори.

Автор:
Merkandi - Платформа за Търговия B2B

Merkandi - Платформа за Търговия B2B

Merkandi е международна платформа за търговия на едро за стоки, предлагани както в редовна продажба на едро, така и от класове на съдебни изпълнители, излишъци от производство и съхранение, ликвидация на дружества, връщане от потребители и т.н.

Предишен запис Следващ запис
Безплатен БЮЛЕТИН

Ежедневни известия за нови продукти и новини за услугата Merkandi.